Reuters inwestuje w blogi

Reuters podjął współpracę z firmą Pluck, która zajmuje się dystrybucją treści pochodzących z blogów. Agencja informacyjna będzie dostarczać swoim klientom nie tylko newsy, ale także komentarze i analizy pisane przez najbardziej wpływowych blogerów. Wartość umowy to 7 mln USD.

W ramach umowy, Reuters ma dostarczać swoim klientom treści z prawie trzech tysięcy wybranych blogów.

Technologia BlogBurst firmy Pluck ma pomóc tradycyjnym wydawcom uzupełnić serwisy WWW o komentarze i analizy pochodzące od autorów niezależnych i amatorów.

Z BlogBurst korzystają m.in. witryny dzienników Washington Post i USA Today. System automatycznie dobiera treści w ramach kategorii takich jak polityka, sport, nauka, zdrowie czy rozrywka. Wpisy z blogów są wyświetlane obok tekstów pochodzących do profesjonalnych dziennikarzy.

Pluck specjalizuje się w obszarze tzw. social media. Poza BlogBurst dostarcza rozwiązanie SiteLife, dzięki któremu wydawcy mogą w łatwy sposób wzbogacić serwis o blogi, komentarze, czy funkcję udostępniania zdjęć przez użytkowników.

Umowa z największą agencją informacyjną świata umożliwi Pluck rozwój na rynkach Europy i Azji, uważają przedstawiciele obydwu firm.

Źródło: Reuters

Więcej: http://www.pluck.com