Rekordowy trzeci kwartał

Miniony kwartał br. został uznany za najlepszy pod względem sprzedaży reklamy internetowej ze wszystkich kwartałów począwszy od 2001 roku – wynika z analiz czterech firm: IAB, PricewaterhouseCoopers, TNS Media Intelligence/CMR oraz Universal McCann.

IAB oraz PricewaterhouseCoopers podały wspólnie, że wydatki na e-reklamę w trzecim kwartale wyniosły 1,745 mld USD. Oznacza to najwyższy wynik w porównaniu z dwoma ubiegłymi latami. IAB wskazuje, że w ubiegłych trzech miesiącach nastąpił wzrost o 20% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Z kolei w odniesieniu do drugiego kwartału br., trzeci zakończył się skokiem w górę o 5%.

Zdaniem Universal McCann, internetowa ekspansja lekko zwolni w 2004 roku, ale wzrost i tak utrzyma się na poziomie wyższym niż 10% w porównaniu z bieżącym rokiem.

Co więcej, Universal McCann przewiduje również, że w zbliżającym się roku dynamika wydatków na e-reklamę będzie większa niż wydatków na promocję w innych mediach.

Prognozy Universal McCann wskazują, że bieżący rok zakończy się skokiem o 15% w wydatkach na e-reklamę w porównaniu z 2002 rokiem. Z kolei IAB wspólnie z PricewaterhouseCoopers obliczyło, że wyniki bieżących 9 miesięcy zakończyły się wzrostem wydatków o 13,5% w porównaniu z 2002. Analizy TNS Media Intelligence/CMR są zbliżone. Firma określiła wzrost na poziomie 13,8%.