Rekord pobity. 2,7 mld USD na reklamę internetową w IV kwartale 2004

PricewaterhouseCoopers na zlecenie IAB dokonał analizy wydatków na internetową reklamą w 2004 roku. 2,7 mld USD jest nowym rekordem kwartalnym.

Prezes i dyrektor zarządzający IAB Greg Stuart przyznał, że IAB nie odnotowało dotąd tak dobrego kwartału dla reklam online. Największe zyski przyniosły reklamy związane z wyszukiwaniem oraz - coraz bardziej się umacniający - nurt reklam budujących markę.

W całym 2004 roku na reklamy w internecie wydano prawie 9,6 mld USD, co stanowi o wzroście w stosunku do 2003 roku o 32%. W czwartym kwartale 2003 roku branża odnotowała 2,2 mld USD przychodów. Ten sam okres rok później okazał się więc lepszy o 24%.

Dane zebrane w raporcie IAB pochodzą od 15 podmiotów sprzedających reklamy internetowe. Rezultaty zostały uogólnione na całą branżę. Pełen raport IAB ma być dostępny na wiosnę tego roku.