Reklamy wideo Google na Twojej stronie

Google wraz z Sony BMG i Warner Music rozpoczyna testy nowego systemu reklam wideo. Na publikacji reklam będą mogli zarobić właściciele i wydawcy stron WWW.

Google testuje nowy system reklamowy oparty na modelu AdSense. Firma nawiązała współpracę z wytwórniami muzycznymi Sony BMG i Warner Music, które są dostawcami specjalnych tematycznych kanałów muzycznych. Wydawca może umieścić np. kanał z muzyką alternatywną na swojej stronie WWW w miejscu, gdzie zwykle wyświetlane są tekstowe reklamy AdSense. Osoba odwiedzająca stronę może po kliknięciu rozpocząć oglądanie kanału, na którym emitowane będą spoty reklamowe.

Google zamierza testować rozliczanie reklam w nietypowym dla siebie modelu CPM (cena za tysiąc odsłon). Zwykle firma rozlicza się ze swoimi wydawcami w modelu PPC - płacąc za każde kliknięcie w link sponsorowany. Zyski mają być podzielone między wydawcę strony, wytwórnię muzyczną oraz Google.

Na razie testami objęta jest wybrana grupa wydawców AdSense.

Wcześniej Google testowało reklamę wideo we współpracy z MTV Networks.

patrz także:

Google eksperymentuje z reklamą wideo