Reklamy w skrzynce pocztowej: rzadziej otwieramy, ale częściej kupujemy!

Według raportu DoubleClick coraz mniej osób otwiera elektroniczne listy reklamowe. Ale ci, którzy się na to decydują, są bardziej skłonni kupić reklamowany w liście produkt.

DoubleClick przeanalizował przeprowadzone przez siebie kampanie reklamowe z ostatnich 9 miesięcy. Przychody firmy z tej oferty spadły co prawda o 19%, procent otwartych listów zmieniejszył się o 7,5%, ale za to "kliknięcia" w reklamy z intencją zakupienia promowanego produktu wzrosły o 23,5%.

W trzecim kwartale ubiegłego roku, jedynie 3,4% kliknięć w reklamy kończyło się konwersją, czyli zakupem produktu. W tym roku jest to już 4,2% kliknięć. Wzrósł również odsetek wysyłanych drogą elektroniczną zamówień, z 0,24% do 0,28%. Stanowi to o wzroście ich skuteczności o 17%.