Reklamy telewizyjne w Onet.pl

Nowy produkt nazywa się VideoAd i umożliwia na portalu emisję reklam telewizyjnych w trzech różnych wersjach w zależności od szybkości łącza internauty. A dla "modemowców" - baner.

Według przedstawicieli Onetu, wprowadzenie nowego produktu stało się celowe wraz ze wzrostem popularności łącz szerokopasmowych, które umożliwiają oglądanie dobrej jakości obrazów video bez konieczności długiego czekania na jego pobranie.

W ofercie Onetu, oprócz udostępnienia przestrzeni reklamowej jest opcja adaptacji spotu na potrzeby emisji w internecie. Dzięki mechanizmowi detekcji przepustowości łącza oraz buforowania, jakość emitowanego filmu jest dostosowana do jakości łącza internauty.

Reklamy mogą być emitowane w trzech różnych wersjach jakości strumienia video. Przy najszybszym łączu jakość obrazu ma nie odbiegać od telewizyjnego. Łączący się z internetem przez modem zamiast video zobaczą baner reklamowy.

Film reklamowy opatrzony jest w standardowe kontrolki umożliwiające internaucie zatrzymanie reklamy, wyciszenie dźwięku, powrót do początku oraz powtórzenie filmu.

VideoAd dostępny jest w pięciu rozmiarach, od billboardu o rozmiarze 750x100 pikseli do brandmarku i pop-upa o rozmiarach 336x280 pikseli. Na części powierzchni reklamy nie zajętej przez odtwarzany film, istnieje możliwość wkomponowania dodatkowych elementów reklamowych - grafiki czy tekstu.

Jak nas poinformował Rafał Zarzycki, z działu Badania i Kreacja Produktu, pierwsze kampanie z wykorzystaniem tej reklamamy były emitowane w Onet.pl, jeszcze na zasadach "niecennikowej". Była to m.in. emisja spotu Simplus. Jeszcze w tym tygodniu na portalu pojawią się kolejne reklamy telewizyjne.

Największe witryny na świecie coraz częściej wykorzystują ten format reklamy. Internetowi wydawcy zauważyli, że reklamy video spotykają się z umiarkowaną życzliwością internautów, zmęczonych reklamami typu pop-up.

W Polsce sieć ARBOmedia uruchomiła w sierpniu ubiegłego roku projekt ARBOtelewizja, który obejmuje niespełna 100 witryn.