Reklamy na eBay.pl od Ad.net

Polski eBay rozpocznie pokazywanie reklam na swoim serwisie. Za pozyskiwanie reklamodawców będzie odpowiadała sieć Ad.Net. Jak sprawa reklam wygląda w innych krajach, w których działa eBay? Czy to krok w dobrym kierunku?

Ad.net będzie sprzedawał powierzchnię reklamową na stronach eBay.pl, jak również poszukiwał reklamodawców, promował serwis aukcyjny eBay w domach mediowych oraz wspierał działania promocyjne jakie serwis aukcyjny będzie przeprowadzał. Umowa pomiędzy firmami została podpisana do końca 2007 r.

-EBay na całym świecie współpracuje z firmami sprzedającymi reklamy w internecie. Ponieważ reklama nie jest naszym podstawowym zajęciem postanowiliśmy powierzyć te działania profesjonalistom. Liczymy, że wprowadzenie dodatkowych informacji w postaci reklam uatrakcyjni nasz serwis - mówi Alina Prawdzik, dyrektor generalny w eBay Polska.

Do tej pory polski eBay emitował reklamy Google AdSense. Pojawiła się także jedna kampania graficzna banku Polbank.

W niektórych krajach, np. w Wielkiej Brytanii, eBay sprzedaje reklamę samodzielnie, w innych ma parnetrów, np. w USA - Yahoo!

W Polsce firma zdecydował się na współpracę z siecią reklamową Ad.net. - eBay.pl jako nasza najnowsza perła pozwoli nam na personalizacje kampanii dla naszych klientów z wykorzystaniem najnowszej światowej technologii. Owoce naszych wspólnych wysiłków juz niedługo będą widoczne - cieszy się Remigiusz Łagodzki, szef działu zakupu i marketingu Ad.Net.

W Polsce reklamy są wyświetlane również w serwisie aukcyjnym Swistak.pl. Reklam nie pokazuje Allegro, choć kilka lat temu ta platforma aukcyjna miała własny dział sprzedaży.

Czy współpraca z siecią a nie samodzielna sprzedaż to w pełni przemyślany krok ze strony eBay.pl? - -Moim zdaniem eBay Polska przecenia możliwości i efektywność outsourcing'u. Zamiast zatrudnić pracownika do dbania o własny wizerunek - zatrudnia agencję (z mizernym skutkiem). Zamiast samodzielnie sprzedawać powierzchnię reklamową i rozwijać kontakty - zatrudnia pośrednika (u którego zostanie większość wpływów z reklamy i wszystkie kontakty z reklamodawcami). - uważa Jacek Z. Strzembowski z serwisu Aukcje.org. -Jednak Ad.netowi gratuluję nowej pozycji w portfelu - dodaje Strzembowski.

Ad.net ma też inne powody do radości, z zasięgiem rzędu 81,49% i 10.9 mln użytkowników (real users) Ad.Net odzyskał pozycję lidera wśród polskich sieci reklamowych jeśli chodzi o zasięg. Sieć ARBOmedia ma zasięg na poziomie 80,93 % z 10,82 mln użytkowników (dane wg. lutowych wyników Megapanelu).