Reklamy Google na komórkach

Google rozpoczął testowanie reklam przeznaczonych dla urządzeń mobilnych. W Polsce otrzymały one dość oryginalną nazwę "reklamy ruchome". Będą się pojawiały w wynikach wyszukiwarki Google w wersji dla telefonów komórkowych i urządzeń przenośnych.

Reklama w wyszukiwarce Google dla telefonów komórkowych może przekierować na witrynę reklamodawcy. Po kliknięciu w odnośnik sponsorowany możliwe będzie również wykonanie połączenia telefonicznego.

Reklamy Ruchome zawierają mniej informacji niż klasyczne reklamy AdWords - dwie linie tekstu zamiast trzech. Na razie nie można śledzić ich konwersji, ani nie podlegają one tzw. "inteligentej wycenie".

Zobacz również:

Została już zaprezentowana polska wersja systemu pomocy dotycząca "ruchomych reklam", jednak nadal nie można ich publikować.

Jak informuje Google, Reklamy Ruchome będą wyświetlane w mobilnej wyszukiwarce Google w USA, Wielkiej Brytanii, Japonii i Niemczech.

Serwis ClickZ podał, powołując się na firmę M:Metrics, że Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką wśród użytkowników telefonów komórkowych, wyprzedza Yahoo! oraz AOL.

Czekamy na informacje od Google Polska, kiedy reklamy zostaną wprowadzone na polski rynek.