Reklamy z AdClick w przeglądarce Opera

Sieć AdClick została oficjalnym partnerem reklamowym Opera Software w Polsce. 4 listopada rozpoczęłą się pierwsza, przygotowana przez AdClick, kampania z reklamami wyświetlanymi w darmowej wersji przeglądarki internetowej Opera.

Pierwszym klientem AdClick stała się firma NetArt, która oferuje domeny i serwery. Kampania zaplanowana i zakupiona przez CR Media S.A. będzie reklamować serwis Nazwa.pl.

W połowie tego roku wykryto szereg luk w bezpieczeństwie najpopularniejszej przeglądarki Internet Explorer. Organizacja CERT zaleciła wtedy korzystanie z alternatywnych przeglądarek - Mozilli czy właśnie Opery. Rezulatem stało się zwiększone zainteresowanie Operą. W lipcu korzystało z niej około 4% polskich użytkowników internetu. Są to zazwyczaj internauci z większym technologicznym doświadczeniem. Stąd kierowanie właśnie do nich reklamy usługi firmy NetArt wydaje się trafionym pomysłem.

Pod koniec września Opera Software uruchomiła polską wersję swojego serwisu internetowego. Dla polskich użytkowników Opera przygotowała specjalną ofertę promocyjną, w ramach której mogą kupić pełną i pozbawioną bannera reklamowego wersję Opery za równowartość 11,5 USD.