Reklamy telewizyjne lepsze niż internetowe

Reklamy telewizyjne najsilniej wpływają na decyzję konsumenta w sprawie zakupu produktów - wynika z międzynarodowego badania "Stan demokracji w mediach" zleconego przez firmę doradczą Deloitte.

Trzecia edycja ankiety zbadała preferencje ponad 8,8 tys. konsumentów w wieku od 14 do 75 lat, pochodzących z Brazylii, Niemiec, Japonii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Jak pokazuje badanie, reklamy zamieszczane w prasie i internecie mają drugorzędne znaczenie w kwestii wywierania wpływu na decyzje zakupowe klienta. Prym w tym rankingu wiedzie telewizja, zaś reklama radiowa zajmuje zaledwie piąte miejsce.

Choć telewizja pozostaje nadal podstawowym medium dostępu do filmów i innych treści rozrywkowych, to komputery, telefony komórkowe i pozostałe przenośne urządzenia elektroniczne stopniowo zyskują na popularności. Co więcej, młodsi respondenci oglądają telewizję o jedną trzecią krócej niż starsi użytkownicy mediów (80% z tych pierwszych regularnie wyszukuje i ściąga z sieci muzykę, 73% systematycznie udziela się na portalach i serwisach społecznościowych.

Jak pokazują badania, użytkownicy mediów chcą przede wszystkim się rozerwać. - "Fakt, że omawiana grupa pokoleniowa poszukuje w mediach głównie treści rozrywkowych niesie za sobą potencjalne zagrożenia dla mediów publicznych, które walcząc o audytorium z nadawcami prywatnymi mogą ulec pokusie rezygnacji z treści bardziej ambitnych" - zauważa Jacek Bochenek, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Deloitte.