Reklama w wyszukiwarkach zdominuje mobile?

Według firmy badawczej Kelsey Group, za cztery lata ponad 2/3 wydatków na reklamę mobilną stanowiła będzie reklama w wyszukiwarkach.

Bez wątpienia rynek reklamy w telefonach mobilnych z roku na rok będzie zwiększał swoją wartość. Jak przewiduje Kelsey Group, wartość tego rynku, który szacowany jest dziś na 160 mln dol., za cztery lata ma szansę zwiększyć się nawet dwudziestokrotnie.

Co ciekawe, badacze przewidują, że największym segmentem reklamy mobilnej za cztery lata będzie reklama w wyszukiwarkach. Stanowiący obecnie 24 proc. tortu segment w 2013 r. ma objąć aż 73 proc.

Przedstawione przez Kelsey Group szacunki mogą rzeczywiście się sprawdzić, sprzyjają temu dwa czynniki. Po pierwsze ekrany telefonów komórkowych wciąż są za małe, żeby reklama mogła być w nich emitowana w sposób nie wadzący użytkownikowi a jednocześnie spełniała wymóg bycia dostrzegalną (rozczytywaną). Ogranicza to kreatywność tych form. Oczywiście trudno przewidzieć, jakimi wyświetlaczami zostaną obdarzone telefony 2013 roku.

Rynek reklamy mobilnej w 2013 r.. Wartość: 3.1 mld. Żródło: Techcrunch.

Rynek reklamy mobilnej w 2013 r.. Wartość: 3.1 mld. Żródło: Techcrunch.

Kolejnym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi reklamy w wyszukiwarkach jest to, że użytkownicy przenośnych telefonów (a w szczególności iPhonów) nie klikają w reklamy. Według firmy Chitika posiadacze urządzeń przenośnych klikają w reklamy o połowę rzadziej niż ich odpowiednicy sprzed komputera stacjonarnego. Z drugiej strony, należy także podkreślić, że CTR nie jest jedynym wskaźnikiem efektywności reklamy graficznej.

Źródło: Techcrunch