Reklama online coraz lepiej

Według najnowszych prognoz eMarketera, wzrost odnotuje nie tylko rynek reklam przy wynikach wyszukiwania. Przychody wydawców z pozostałych typów reklam online mają w bieżącym roku wzrosnąć o 10%.

Linki sponsorowane przy wynikach wyszukiwania przekładają się już na 55% wydatków na reklamę online. W tym roku rynek ten wzrosnąć ma do 3,9 mld USD.

Jak na drożdżach rośnie także rynek reklam bannerowych czy rich media. W przyszłym roku przychody wydawców z tego tytułu mogą wzrosnąć nawet o 31% i przekroczyć wartość 4 mld USD.

Głównym powodem rosących wydatków na reklamę online jest coraz powszechniejszy dostęp do szerokopasmowego internetu, który wyraźnie odbywa się kosztem innych mediów.

Według raportu przygotowanego przez American Advertising Federation we współpracy z Atlantic Media Co., rynek reklamy w internecie będzie stanowił już 8% tegorocznych wydatków na reklamę we wszystkich mediach. Co ciekawsze, zdaniem analityków trend ten będzie się umacniał. W 2007 roku udział reklam internetowych w całym rynku reklamy siegnąć ma 17%.