Reklama online coraz lepiej

Według najnowszych prognoz eMarketera, wzrost odnotuje nie tylko rynek reklam przy wynikach wyszukiwania. Przychody wydawców z pozostałych typów reklam online mają w bieżącym roku wzrosnąć o 10%.

Linki sponsorowane przy wynikach wyszukiwania przekładają się już na 55% wydatków na reklamę online. W tym roku rynek ten wzrosnąć ma do 3,9 mld USD.

Jak na drożdżach rośnie także rynek reklam bannerowych czy rich media. W przyszłym roku przychody wydawców z tego tytułu mogą wzrosnąć nawet o 31% i przekroczyć wartość 4 mld USD.

Zobacz również:

Głównym powodem rosących wydatków na reklamę online jest coraz powszechniejszy dostęp do szerokopasmowego internetu, który wyraźnie odbywa się kosztem innych mediów.

Według raportu przygotowanego przez American Advertising Federation we współpracy z Atlantic Media Co., rynek reklamy w internecie będzie stanowił już 8% tegorocznych wydatków na reklamę we wszystkich mediach. Co ciekawsze, zdaniem analityków trend ten będzie się umacniał. W 2007 roku udział reklam internetowych w całym rynku reklamy siegnąć ma 17%.