Reklama internetowa straszy

“Hej, ten baner wie gdzie mieszkasz. Nie masz nic przeciwko, żebym wpadł i sprzedał ci kilka produktów?" - głoszą reklamy wykupione przez ... IAB.

Interactive Advertisting Bureau rozpoczęło dziś kampanię reklamową, której głównym celem jest rozwianie wątpliwości i podejrzeń, które namnożyły się wokół targetowania reklam w internecie.

IAB świadomie wybrało reklamy o prowokacyjnym przekazie, żeby w ten sposób wywołać dyskusję, która może być prowadzona na bardziej racjonalnym poziomie.

Wykorzystującą techniki odwróconej psychologii kampanię nazwano "Privacy Matters". Na banerach pojawiają się hasła w stylu "Reklamy są straszne". Jednak po najechaniu na kreację myszką, wyświetlony zostaje tekst stanowiący prawdziwe przesłanie banera:

"Tak przynajmniej możesz domniemywać, wiedząc że reklamodawcy starają się emitować Ci dopasowane reklamy, na podstawie informacji jakie o Tobie posiadają. Nie możesz jednak zostać zidentyfikowany na podstawie tych informacji. Na naszej stronie posiadamy wiele materiałów i zapisanych dyskusji o reklamowaniu oraz o prywatności danych. Jeżeli te kwestie Cię interesują, bylibyśmy zachwyceni gdybyś klikną i pomógł rozpocząć dyskusję."

Członkowie IAB wyemitują 500 mln odsłon reklamy, która prowadzi do strony edukacyjnej IAB.

Źródło: adage.com

Jak skutecznie reklamować się w internecie oraz w mediach społecznościowych? Zapraszamy do udziału w warsztatach StudyStandard 2009. Liczba miejsc ograniczona.