Reklama dla mieszkańców konkretnego regionu świata

Biuro Reklamy Onet.pl zaoferowało możliwość geolokalizacji przekazu reklamowego do ściśle określonych rejonów geograficznych świata. Klienci mogą skierować swoje reklamy do potencjalnych konsumentów w konkretnych miastach USA, Niemiec i Wielkiej Brytanii.

Przy lokalizacji kampanii dla wszystkich krajów innych niż Stany Zjednoczone, Niemcy i Wielka Brytania możliwy jest wybór pożądanego regionu.

Oferta może pomóc w kreacji silnej, rozpoznawalnej marki, umożliwiając modyfikację strategii działania firmy z lokalnej na globalną. Pozostaje co prawda pytanie, który z polskich reklamodawców skusi się na takie rozwiązanie.

Biuro reklamy Onetu sugeruje, że może to być atrakcyjna oferta dla agencji i biur turystycznych, sieci hotelowych, linii lotniczych, operatorów telefonii komórkowej. Odbiorcami geolokalizowanych reklam zostaną więc przede wszyskim członkowie światowej Polonii rozproszonej na całym świecie, którzy korzystają z polskiego portalu.

Adam Samsel, Account Manager z Onet.pl tak wyjaśnia nam sens oferty - W Polsce jest duża liczba firm, które eksportują swoje towary i usługi na rynki. Firmy te chcą dotrzeć ze swoimi produktami wyłącznie do regionów, miast w których mieszkają Polacy, ponieważ zbyt szeroko dystrybucja generuje dodatkowe i całkowicie niepotrzebne koszty. Dzięki Onet.pl, firmy te mogą poinformować Polaków mieszkających w wybranych aglomeracjach o możliwości zakupieniu ich ulubionego produktu prosto z Polski. Jako przykłady tego typu firm, możemy podać firmy z sektora FMCG takie jak Grupa Handlowa Żywiec, Nałęczowianka, Wedel.

W przypadku firm działających na rynkach zagranicznych, oferta skierowana jest do firm działających lokalnie, których działalność ograniczona jest geograficznie do wybranego regionu, miasta czy nawet dzielnicy. Są to zarówno firmy polonijne jak i lokalne. Jako przykłady mogę podać zarówno małe firmy usługowe, produkcyjne jak i duże koncerny takie jak Wal Mart czy Sears - dodaje.

Obecnie Onet odwiedza ponad 2 600 000 unikalnych użytkowników w ciągu miesiąca, łączących się z zagranicznych IP (dane z GemiusTraffica).

Kampanie są łatwe w realizacji i stosunkowo precyzyjne. Można przypuszczać, że wkrótce również inne podmioty zechcą zaoferować podobne rozwiązanie.

Nową propozycję Onetu tak skomentowała dla nas Joanna Pawlak, dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży Wirtualnej Polski: -Tak naprawdę temat geolokalizacji nie jest niczym nowym. Od strony formalno-technicznej śledzenie drogi internauty na witrynie jest bowiem banalnie proste. Tak więc w ofercie reklamowej Wirtualnej Polski od dawna mamy już tzw. targetowanie geograficzne "krajowe" (na podstawie kodów Gemiusa możemy ustalić, skąd dana osoba się łączy i do niej bezpośrednio skierować reklamę kontekstową). Co do tzw. geolokalizacji do różnych regionów świata, to taką usługę jesteśmy w stanie uruchomić, jak tylko nasi klienci zgłoszą takie zapotrzebowanie - wyjaśniła.