Reklama wideo najczęściej w serwisach gazet

Spoty wideo od amerykańskich reklamodawców regionalnych są umieszczana najczęściej w serwisach internetowych gazet lokalnych, a nie stacji telewizyjnych, wynika z danych opublikowanych przez firmę badawczą Borell Associates.

Na spoty reklamowe wyświetlane w serwisach WWW gazet wydano w 2006 r. 81 mln USD.

Reklamy wideo firm, które działają lokalnie, pojawiały się na stronach WWW amerykańskich stacji telewizyjnych dużo rzadziej. Na tego typu spoty pokazywane na stronach WWW regionalnych stacji telewizyjnych wydano w 2006 r. 32 mln USD. Telewizje przejmują z kolei domenę zarezerwowaną do tej pory dla prasy i rozpoczynają zamieszczanie ogłoszeń drobnych na swoich witrynach internetowych.

Wydatki na regionalną reklamę wideo wyniosły w USA w 2006 r. 161 mln USD, w tym roku będzie to 371 mln USD, szacuje Borell Associates.

Źródło: BizReport