Reklama online w górę, radiowa w dół

Brytyjski rynek reklamy internetowej ma się podwoić do 2007 roku. IAB UK szacuje, że za trzy lata osiągnie on wartość 600 mln funtów (czyli ok.4,2 mld zł). Marketing online ma stać się coraz powszechniejszym sposobem promocji. Z kolei zainteresowanie reklamą radiową ma wyraźnie zmaleć – podała agencja Reuters.

IAB UK szacuje, że w ubiegłym roku rynek e-reklamy w Wielkiej Brytanii osiągnął wysokość 300 mln funtów (ok. 2,1 mld zł). Oznacza to, że roczny wskaźnik wzrostu wyniósł 53%. Zdaniem organizacji zainteresowanie e-reklamą będzie wciąż się zwiększać. 2003 rok był pierwszym od czasów załamania e-rynku w 2000 roku okresem, kiedy wskaźniki rynkowe wyraźnie się poprawiły.

Prognozy IAB UK na najbliższe lata są bardzo optymistyczne. Do 2007 roku wartość rynku e-reklamy ma się podwoić.

Przyszłość okaże się za to niezbyt łaskawa dla reklamy radiowej. Prognozuje się, że w najbliższym czasie znacząco ma spaść zainteresowanie promocją w tym medium.