Reklama mobilna sprzedaje

Reklamy w telefonach wpływają na zwiększenie sprzedaży u reklamodawców - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Microsoft.

13 proc. z 1100 amerykańskich konsumentów wśród których przeprowadzono sondaż stwierdziło, że dokonało zakupu danego produktu, po tym jak zobaczyli jego reklamę na swoim telefonie.

Jednocześnie z badania wynikło, że tego typu reklama lepiej wpływa na zakupy krótkoterminowe, jak np. rozrywka, niż w przypadku długoterminowych, jak założenie konta w banku.

Warto powiedzieć kilka słów o metodologii badania, gdyż 85 proc. ankietowanych to użytkownicy smartfonów (grupa ta reprezentuje mniej niż 20 proc. użytkowników telefonów w USA). Z kolei 46 proc. z tych 85 proc. osób przyznało, że używało telefonu do porównywania cen, a 40 proc. korzystało z wyszukiwarki.

Źródło: adage.com