Reklama graficzna pomaga tekstowej
- Piotr Zalewski,
- 24.07.2006, godz. 09:48
Użytkownicy, którzy oglądają zarówno reklamy graficzne, jak i tekstowe tego samego reklamodawcy, cechują się o 22% wyższym współczynnikem konwersji, niż ci, którzy oglądają tylko reklamy tekstowe, wynika z raportu Atlas Institute.
Brano pod uwagę 11 reklamodawców. W badaniu obserwowano zachowanie 1,8 mln amerykańskich internautów w kwietniu 2006.
Zostali onie podzielenie na trzy grupy. Pierwsza, oglądała tylko reklamy graficzne. Druga, tylko reklamy tekstowe w wyszukiwarkach. Trzecia grupa, oglądała zarówno reklamy tekstowe jak i graficzne.
Użytkownicy, którym pokazywano tylko reklamy tekstowe, mieli trzy razy wyższy współczynnik konwersji od tych, którym pokazywano tylko reklamy graficzne. Z kolei ci, którym pokazywano obydwie formy reklamowe, mieli o 22% wyższy współczynnik konwersji, od osób oglądających reklamy tekstowe.
Średnio 44% użytkowników, którym eksponowane są reklamy tekstowe, ogląda również reklamy graficzne.
Zdaniem Atlas Institute, powinno się zwracać większą uwagą na efekt współdziałania reklamy graficznej i tekstowej.
CR (Conversion rate) - Współczynnik Konwersji.
Więcej: Atlas Digital Marketing Insight (ang.)