Rejestrem w spamerów?

Koalicja firm zajmujących się m.in. dostarczaniem usług pocztowych oraz reklamą internetową przedstawiło projekt rozwiązania, które ma szansę stać się skutecznym narzędziem w walce ze spamem.

Pomysł ten to utworzenie czegoś w rodzaju rejestru firm, które miałyby prawo wysyłać masowo korepondencję pocztową (dotyczy to np. firm zajmujących się reklamą) - aby zostać do niego wpisanym, firma musiałaby uzyskać odpowiedni certyfikat. Do jego otrzymania niezbędne będzie wykazanie, że firma wypełnia określone przez ESPC (Email Service Provider Coalition) zobowiązania - czyli m.in. umożliwia klientom natychmiastowe zrezygnowania z otrzymywania korespondencji.

Przedstawiciele ESPC (do koalicji należą m.in. DoubleClick oraz Advertising.com) zapowiadają, że dokładne założenia owego rejestru oraz procesu certyfikacji mają zostać przedstawione w ciągu 6-9 miesięcy.