Ranking wyszukiwarek w USA - małe spadki Google

Największą wyszukiwarką w USA jest Google z 58,4% udziałów w całkowitej liczbie operacji wyszukiwania, wynika z danych comScore za grudzień 2007. Na drugim miejscu znajduje się Yahoo, z udziałami wynoszącymi 22,9%. Jednak, w stosunku do listopada, Google miało o 0,2 pkt. proc mniej wyszukiwań. Z kolei Yahoo! zyskało 0,5 pkt proc. udziałów w całkowitej liczbie operacji wyszukiwania.

Google przez kilka ostatnich miesięcy zwiększało swój udział w rynku wyszukiwania, jednak grudzień był dla firmy gorszy, także według danych konkurencyjnej do comScore firmy badawczej - Nielsen/Netratings. Według Nielsen/Netratings Google miało w grudniu 56,3% udziału w rynku wyszukiwarek, o 1,4 pkt. proc. mniej niż w listopadzie, kiedy było to 57,7%.

Na trzecim miejscu rankingu comScore znalazła się wyszukiwarki Microsoftu, z 9,8% udziałem w rynku, takim samym jak w listopadzie 2007 r.

Czwarte miejsce przypadło witrynom należącym do koncernu Time Warner (m.in. AOL.com) z 4,6% udziałem, a piąte firmie - Ask Network, której wyszukiwarka obsłużyła 4,3% operacji wyszukiwania.

Jeśli chodzi o liczbę operacji wyszukiwania, to według comScore na serwisach Google (m.in. Google.com i YouTube.com) było ich w grudniu 7,2 miliarda, na witrynach Yahoo 2,4 miliarda, a na stronach należących do Microsoft - 963 mln. Dane pochodzą tylko od amerykańskich użytkowników sieci.

Więcej: comScore, Nielsen/Netratings (witryny w języku angielskim)