Ranking witryn w USA

Top 25 Nielsen NetRatings jest comiesięcznym rankingiem najważniejszych witryn internetowych w USA (Nielsen używa sformułowania Web Properities - sieciowy majątek firm). Powstaje on na podstawie analizy danych spływających w czasie rzeczywistym z paneli zainstalowanych w domach i w miejscu pracy na terenie USA. Nielsen NetRatings prezentuje również ranking tygodniowy z podziałem na statystyki w odniesieniu do miejsca pracy i domu.

Scalone dane są publikowane w cyklach miesięcznych. W USA firma zainstalowała obecnie 70 tys. paneli na komputerach PC i Macintosh. Podaje również ranking stron, na który składają się dane z 18 krajów. Ranking ten jest tworzony dzięki analizie danych zagregowanych ze 190 tys. paneli. Według Nielsen NetRatings, obejmuje on blisko 80% ogólnej liczby użytkowników Internetu.

Media Metrix w swoim rankingu prezentuje dwukrotnie więcej firm. Podobnie jak Nielsen NetRatings, dane zbiera z paneli, które zainstalowane są w domach i firmach. Raport Top 50 powstaje na podstawie danych, które spływają z paneli w ciągu miesiąca. Oprogramowanie, tak jak w przypadku paneli Nielsen NetRatings, zainstalowane jest na komputerach PC i Macintosh. Media Metrix przygotowuje również rankingi witryn w wielu krajach europejskich, a wyniki prezentuje w cyklach miesięcznych. Ranking Top 50 jest najbardziej znanym rankingiem witryn internetowych (Media Metrix określa go jako Web and Digital Media Properties).

Ostatni z wymienionych Top 50 - PC Data Online jest tworzony na podstawie danych z paneli zainstalowanych jedynie na komputerach PC. Dane spływają jednak z większej, niż w pozostałych rankingach, liczby paneli (aż 100 tys.) Niestety PC Data instaluje panele jedynie w domach.

Pierwsza piątka wg najważniejszych rankingów w październiku 2000r. w USA
Media Metrix - Top 50Nielsen NetRatings - Top 25PC data Online - Top 50
AOL NetworkAOL Websitesyahoo.com
Yahoo!Yahoo!aol.com
Microsoft SitesMSNmsn.com
ExciteMicrosoftmicrosoft.com
LycosExcite@Homegeocities.com