Raczej nie zapłacimy

Internauci nie są zbyt skłonni do płacenia za muzykę pobieraną z serwisów internetowych - twierdzą analitycy firmy GartnerG2.

Użytkownicy Internetu nie są skłonni do płacenia za muzykę pobieraną z serwisów internetowych - tak wynika z raportu opracowanego przez firmę analityczną GartnerG2. Oznacza to, że serwisy umożliwiające dystrybuowanie muzyki za pośrednictwem Internetu mogą mieć poważne problemy z uzyskaniem dochodów. Prace nad uruchomieniem takich przedsięwzięć (np. serwisu PressPlay) prowadzą największe światowe koncerny fonograficzne.

Raport opracowano na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej wśród 4 tys. internautów. Jedynie 25% z nich stwierdziło, że pobierają muzykę z Internetu, zaś 6% - że zdarzyło im się zapłacić za coś takiego.

"Niezbyt prawdopodobne jest, by odsetek internautów pobierających muzykę z Internetu zwiększył się wraz z pojawieniem się nowych serwisów subskrypcyjnych" - mówi P. J. McNealy, analityk GartnerG2. Zdaniem analityków, aby taki system mógł zdobyć uznanie większej grupy użytkowników, musiałby być maksymalnie uproszczony. Klientów z reguły zniechęcają czasochłonne i skomplikowane procedury, wykorzystywane do regulowania płatności np. w sklepach internetowych.