RSS w USA zyskuje na popularności

Coraz więcej amerykańskich internautów korzysta z nowoczesnych kanałów komunikacji marketingowej - takich jak podcasty, blogi czy RSS. Ostatniego z wymienionych używa już 26% użytkowników Sieci, wynika z raportu firmy badawczej Bluestreak.

Bluestreak zapytało blisko tysiąc amerykańskich internautów, z jakich nowoczesnych kanałów komunikacji korzystają. Wszyscy badani wskazali na, również uwzględniony w badaniu, e-mail, 88% na wiadomości tekstowe SMS, 71% na grupy dyskusyjne. 63% używa blogów, 36% podcastów, a 28% wskazało na syndykację RSS. Firma badawcza wzięła pod uwagę tylko tych użytkowników, którzy używają co najmniej dwóch z sześciu wymienionych technologii.

Internauci są w większości neutralnie nastawieni do reklamy w blogach, podcastach, grupach dyskusyjnych i kanałach RSS. Autorzy raportu podkreślają jednak, że reklama musi być powiązana treściowo Niechlubnym wyjątkiem są wiadomości SMS, reklamy tego typu oceniło negatywnie aż 80% badanych.

Według badań Media Buyer Planner z sierpnia 2006 jedynie 2% amerykańskich pracowników korzysta z RSS. Z kolei Forrester Research podaje, że 2% amerykańskich użytkowników Sieci korzysta z Really Simple Syndication. Wnioski płynące z raportu Bluestreak są więc bardzo optymistyczne.

Więcej: Bluestreak (witryna w języku angielskim).