PwC: w reklamie lepiej dopiero w 2011 r.

Wg najnowszych szacunków PricewaterhouseCoopers wartość światowego rynku reklamy w 2009 r. wyniesie 421 mld USD. To o 12,1% mniej niż w roku 2008 r. Znaczący wzrost odnotuje jedynie reklama w grach wideo, a także internet.

Wg analityków PricewaterhouseCoopers, autorów raportu “Global Entertainment and Media Outlook: 2009-2013" spowolnienie gospodarcze w branży reklamowej odczuwalne będzie jeszcze w 2010, a nawet i w 2011 r.

Światowe wydatki na reklamę w 2009 r. będą o 12,1% niższe niż rok temu (wówczas osiągnęły wartość 479 mld USD). Rok 2009 zamknie się wynikiem 421 mld USD.

Wciąż najwięcej budżetów reklamowych przyciągnie telewizja (149 mld USD) oraz prasa (92,6 mld USD). Reklama w internecie (stacjonarnym i mobilnym) warta będzie w 2009 r. 58,7 mld USD.

Co ciekawe na przestrzeni najbliższych 4 lat największą dynamikę wzrostu odnotuje reklama w grach wideo (13,8% CAGR tj. średnią roczną stopę wzrostu) oraz reklama w internecie (7,7% CAGR). Oprócz telewizji (0% CAGR) i reklamy zewnętrzenej wszystkie inne media reklamowe zaliczą spadki (największy: -3,8% i -3,7% przypadnie katalogom branżowym oraz prasie codziennej). Całościowe wydatki reklamowe w 2013 r. wyniosą 467,3 mld USD odnotowując minimalnie ujemną średnią roczną stopę wzrostu (-0,5%).

Wg ekspertów PricewaterhouseCoopers wyraźnego ożywienia w sektorze reklamowym spodziewać się można dopiero po r. 2011, aczkolwiek w zależności od rejonu, procesy te przebiegać mogą nieco odmiennie. Dla przykładu wartość reklamy w Ameryce Północnej w latach 2009-2013 odnotuje spadek w wysokości -1,6 CAGR (wzrośnie jedynie reklama w grach wideo 13% CAGR, oraz internet - 6%CAGR).

Źródło:http://www.emarketer.com

Czytaj także:

ZenithOptimedia znowu koryguje prognozy dotyczące wydatków reklamowych

IAB i PwC: reklama w sieci warta 1,174 mld zł