Przyciągają ceną i wyborem
- Krzysztof Kozerski,
- 13.12.2002, godz. 07:07
Amerykański serwis aukcyjny eBay został numerem "jeden" jeśli chodzi o miejsce do którego najczęściej klienci wirtualnych sklepów kierowali "swe kroki" w okresie tygodnia od 25 do 30 listopada br. – donosi firma badawcza Nielsen/NetRatings.
Z badań przeprowadzonych przez Nielsen/NetRatings wynika, że strony eBay odwiedziło w omawianym okresie niemal 12 mln internautów. Na drugim miejscu znalazł się największy wirtualny sklep, popularny Amazon (10,2 mln wizyt), zaś na trzecim Yahoo Shopping z 7,4 mln odwiedzin unikalnych użytkowników. Do "wielkiej piątki" wirtualnych rynków należą zadaniem Nielsen/NetRatings także MSN Shopping oraz Wal-Mart Shopping – odpowiednio 3,4 i 2,8 mln wizyt.
Z opublikowanego raportu wynika również, że w porównaniu z listopadem 2001, wartość amerykańskiego e-handlu wzrosła w listopadzie br. o 22% i osiągnęła 6,2 mld USD (5,1 mld przed rokiem). Zdaniem specjalistów z Nielsen/NetRatings, dla 40% klientów wirtualnych sklepów cena jest głównym powodem dla którego przedkładają e-sklepy nad tradycyjne placówki handlowe. Szeroki asortyment i możliwość porównania wielu produktów a także ich cen w jednym miejscu to kolejne powody, które wymieniają respondenci pytani o przyczyny korzystania z e-sklepów.