Przychody generowane przez użytkowników

W ciągu najbliższych kilku lat serwisy społecznościowe, które współbudowane są przez użytkowników, mają zacząć przynosić zyski, głównie dzięki przychodom z reklam.

Według raportu firmy In-Stat, liczba odsłon i pobrań na serwisach społecznościowych sięgnie 65 mld do 2010 roku, zaś przychody na samych tylko serwisach wideo takich jak YouTube powinny przekroczyć 850 mln USD. Według eMarketera, wydatki na reklamy we wszelkiego typu serwisach społecznościowych mają do 2010 roku wzrosnąć do 2,5 mld USD.

Zdecydowana większość przychodów pochodzić ma z reklam, w tym przede wszystkim graficznych, ale również kreacji umieszczanych w oglądanych materiałach wideo czy z programu Gogle AdSense.

Szczególną popularnością wśród serwisów społecznościowych mają się cieszyć serwisy wideo, w tym wideo na MySpace oraz YouTube, o którego kupnie myśli Google.

Analityk In-Stat, Michael Inouye, zauważa, że obszar, który wiele osób uważa obecnie za "Dziki Zachód" - jest już przemysłem .

Przypomnijmy prognozy eMarketera: według szacunków analityków tej firmy, na reklamę w serwisach społecznościowych, takich jak MySpace, w 2006 roku zostanie w USA wydane 280 mln USD, czyli zaledwie 1,7% z 16,7 miliarda USD wydanych w tym roku na reklamę internetową. Największe przychody będzie miał serwis MySpace - około 180 mln USD.

***

Skromne wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych

Serwisy społecznościowe wyzwaniem dla marketerów

Ile jest warte Web 2.0?