Przychody z reklamy słabną?
- Anna Meller,
- 23.07.2003, godz. 09:46
Z czerwcowego raportu Expert Monitor dotyczącego wydatków reklamowych w mediach wynika, że telewizja ma ponad połowę wszystkich udziałów w wydatkach na reklamę, podczas gdy prasie przypada niecałe 28%, radiu 7,5%, a Internetowi - jedynie 1,51%. Przekładając procenty na wydane kwoty telewizyjna reklama pochłonęła ponad 584 mln zł, prasa o połowę mniej, radio 37 mln, a Internet niecałe 15,5 mln.
W minionym półroczu najwyższe przychody z reklamy odnotowano w maju, w czerwcu ogólne przychody nieznacznie spadły, ale wciąż są na wysokim poziomie.
Podobnie jak dla Internetu, również dla telewizji maj okazał się najlepszym miesiącem, jeżeli chodzi o przychody z reklam. W porównaniu z majem, kiedy przychody osiągnęły wartość 700 mln zł, czerwiec był mniej udany – wartości spadły poniżej 600 mln zł.
Zbliżona sytuacja miała miejsce w przypadku reklamy radiowej i prasowej. Tym samym maj był najlepszym okresem dla promocji we wszystkich mediach.
Reklamami, na które firmy wydawały najwięcej, były promocje żywności (w czerwcu suma wydatków wyniosła ponad 260 mln zł). O połowę niższe kwoty osiągają promocje produktów do higieny i pielęgnacji ciała oraz usługi telekomunikacyjne.