Przez spam rosną koszta e-marketingu
- Anna Meller,
- 20.02.2004, godz. 11:16
Coraz więcej legalnie przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej ofert marketingowych jest blokowanych przez systemy antyspamowe. Jak wskazuje badanie Jupiter Research firmy korzystające z tej formy promocji do 2008 roku stracą do 419 mln USD – wskazuje Center for Media Research.
Jupiter Research oszacował, jakie koszta ponoszą te firmy, które decydują się na przesyłanie ofert handlowych i promocje za pośrednictwem poczty elektronicznej. Autorzy raportu zatytułowanego „Pokonując skutki plagi spamu – maksymalizacja skuteczności e-marketingu” wskazują, że w ubiegłym roku firmy straciły ok. 230 mln USD przez spam. Wiadomości o charakterze handlowym wysyłane zgodnie z prawem bardzo często były blokowane przez systemy antyspamowe bądź administratorów sieci. W tej sposób gro ofert nie trafiło do odbiorców.
Według szacunków Jupiter Research do 2008 roku straty z tego tytułu wyniosą 419 mln USD.
Od 2002 do 2003 roku o 26% wzrosła liczba spamu. Jupiter Research wskazuje, że z roku na rok statystki będą się coraz gorsze.