Przez UPC do Internetu

UPC Telewizja Kablowa we współpracy z Chello Broadband uruchomił oficjalnie usługę szerokopasmowego dostępu do Internetu. Jest to drugi krok do zaoferowania kompletnych usług teleinformatycznych.

Swoim abonentom (jest ich w Polsce 1,4 mln) UPC Telewizja Kablowa oferuje stały i nielimitowany dostęp do Internetu za 199 zł miesięcznie. Instalacja niezbędnych urządzeń kosztuje 399 zł. Infrastruktura oparta jest na okablowaniu zakładanym jeszcze przez Polską Telewizję Kablową, przejętą przez holenderską spółkę United Pan-Europe Communication. W ostatnim czasie firma przeprowadziła restrukturyzację sieci, aby uzyskać łączność dwukierunkową. Usługa dosteęowa będzie początkowo oferowana w Warszawie. Niebawem zostanie uruchomiona w Krakowie, a potem w kolejnych miastach Polski. Bruse Massey, dyrektor generalny UPC Polska, powiedział, że firma zamierza w przyszłości oferować komplementarne usługi teleinformatyczne (telefon, telewizja, Internet). Usługi telefoniczne będą realizowane głównie za pośrednictwem technologii VoIP.

Abonenci platformy cyfrowej Wizja TV również otrzymają za pośrednictwem swoich dekoderów dostęp do Internetu w kombinowany sposób: modem telefoniczny i łącze satelitarne. Ta usługa będzie kosztować 149 zł miesięcznie.

Dla abonentów tych usług internetowych Chello stworzyło portal internetowy.

Wszystkie wspomniane wyżej firmy należą (częściowo lub w całości) do międzynarodowego operatora telefonicznego United Pan-Europe Communications (UPC). Usługę dostępu do Internetu udostępnia za pośrednictwem swojej firmy Chello, która pośród krajów naszego regionu jest już obecna na Węgrzech. Chello ma 264 tys. abonentów w Europie, USA, Ameryce Łacińskiej i Australii. Posiada własne łącza szkieletowe pomiędzy 15 miastami tych kontynentów.