Przepołowiony portal Microsoftu
- Anna Meller,
- 30.10.2003, godz. 13:50
Portal MSN zostanie podzielony na dwie części – informacyjną i komunikacyjną – zapowiedzieli przedstawiciele firmy. Poprzez reorganizację MSN zamierza skuteczniej trafić z ofertą do użytkowników.
Podział wskazywać będzie sfery rozwoju, na których skupi się portal w najbliższym czasie. Na część informacyjną będą składać się przede wszystkim treści związane z e-commerce oraz wyszukiwaniem. MSN zamierza rozbudować tę sekcję. Plany portalu są dalekosiężne i obejmują m.in. rywalizację z Google o prymat w mechanizmach wyszukiwania. Nad częścią informacyjną czuwać będzie Yusuf Mehdi, który dotychczas prowadził całe przedsięwzięcie.
Sfera komunikacyjna związana będzie z promocją dotychczasowych rozwiązań internetowych oferowanych przez MSN – czyli poczty elektronicznej Hotmail, komunikatora internetowego oraz innych usług dostępnych w systemie abonamentowym. Rozwojem tej części MSN będzie zajmował się Blake Irving, piastujący stanowisko wiceprezesa MSN.
Przypomnijmy, że MSN powstało w 1995 roku jako konkurent dla Yahoo! oraz AOL. W ostatnim kwartale po raz pierwszy portal osiągnął zyskowność operacyjną.