Przepołowiony portal Microsoftu

Portal MSN zostanie podzielony na dwie części – informacyjną i komunikacyjną – zapowiedzieli przedstawiciele firmy. Poprzez reorganizację MSN zamierza skuteczniej trafić z ofertą do użytkowników.

Podział wskazywać będzie sfery rozwoju, na których skupi się portal w najbliższym czasie. Na część informacyjną będą składać się przede wszystkim treści związane z e-commerce oraz wyszukiwaniem. MSN zamierza rozbudować tę sekcję. Plany portalu są dalekosiężne i obejmują m.in. rywalizację z Google o prymat w mechanizmach wyszukiwania. Nad częścią informacyjną czuwać będzie Yusuf Mehdi, który dotychczas prowadził całe przedsięwzięcie.

Sfera komunikacyjna związana będzie z promocją dotychczasowych rozwiązań internetowych oferowanych przez MSN – czyli poczty elektronicznej Hotmail, komunikatora internetowego oraz innych usług dostępnych w systemie abonamentowym. Rozwojem tej części MSN będzie zajmował się Blake Irving, piastujący stanowisko wiceprezesa MSN.

Przypomnijmy, że MSN powstało w 1995 roku jako konkurent dla Yahoo! oraz AOL. W ostatnim kwartale po raz pierwszy portal osiągnął zyskowność operacyjną.