Przekonamy klientów do "social marketingu"

Jaką ofertę zaproponuje rynkowi dział handlowy Naszej-Klasy?

2009 to będzie rok, w którym pojawi się wiele nowych produktów reklamowych, w tym w dużej mierze związanych z tzw. "social marketingiem".

Social marketing? Z naszej perspektywy marketingu w społecznościach w Polsce nie ma. Jest dosłownie i zaledwie kilka kampanii - reszta to zwykłe kupowanie page views.

To właśnie będzie największym wyzwaniem dla powstającego działu handlowego Naszej-Klasy. Przekonanie klientów do częstszego wykorzystywania produktów typu "social marketing". Zgadzam się, że temat jest nowy i w Polsce nie ma tak naprawdę na chwilę obecną wielu kampanii, które korzystałyby z możliwości jakie daje portal społecznościowy. Zmienimy to. Naszą siłą jest bez wątpienia znajomość użytkownika - w Naszej-Klasie pojawi się więc wiele nowych możliwości.

Czy będą inne źródła przychodów portalu niż reklama?

Wiele podmiotów na tym rynku dąży do dywersyfikacji żródeł przychodów. Tak jest i będzie również u nas. Przykładem mogą być chociażby tzw. mikropłatności.

Na jakie przychody liczy Nasza-Klasa w związku z otwarciem własnego biura? I w jakim tempie zyski te mają wzrastać?

Na pytania dotyczące przychodów, planów oraz pozycji nie udzielamy informacji. O planach rozwoju będziemy z czasem informować, a w obecnej chwili, jak już wspomniałem, jesteśmy na etapie analiz i planowania strategicznego na przyszły rok.

Kiedy więc możemy się spodziewać konkretów związanych z przychodami i pozycją Naszej-Klasy na rynku reklamy internetowej w Polsce - czy np. za 3 miesiące obiecuje Pan powiedzieć nam coś więcej?

Tak :)

Dziękuję za rozmowę

Nasza-Klasa przy tablicy

<b>2006</b>

<b>11 listopada </b> - start serwisu założonego przez studentów Uniwersytetu Wrocławskiego: Macieja Popowicza, Pawła Olchawę, Michała Bartoszkiewicza oraz Łukasza Adzińskiego

<b>2007</b>

<b>marzec</b> - wprowadzenie profili szkół zagranicznych; większy limit transferu 10MB (opłata 1zł)

<b>czerwiec</b> - uruchomienie opcji Plotki oraz opcji "widoczności danych osobowych"

<b>sierpień</b> - nowe forum na którym można podzielić się wrażeniami ze spotkań po latach; rekrutacja pracowników do zespołu Naszej-Klasy

<b>wrzesień</b> - niemiecki fundusz venture capital European Founders należący do braci Samwer inwestuje w Nasza-Klasa.pl; "debiut" Naszej-Klasy w rankingu serwisów tematycznych w kategorii Społeczności Megapanelu PBI/Gemius (929 342 unikalnych użytkowników i 6,73% zasięg)

<b>październik</b> - Nasza-Klasa.pl dziewiątą największą witryną ze względu na liczbę odsłon oraz dziesiątą ze względu na spędzany na witrynie czas (Megapanel PBI/Gemius) 1 540 108 użytkowników - jest pierwszy milion!

<b>listopad</b> - 3 miliony użytkowników (3 253 250) oraz 23,32% zasięg wg Megapanelu PBI/Gemius

<b>grudzień</b> - 5 milionów użytkowników (5 122 562) i 36,22% zasięg wg Megapanelu PBI/Gemius; wprowadzenie opcji czarnej listy "zablokuj"

<b>2008</b>

<b>styczeń</b> - koniec przeprowadzki na nowe serwery; wprowadzenie gadżetów NK; siedem milionów użytkowników (7 185 647 real users) oraz 50,16% zasięg wg Megapanelu PBI/Gemius; 70% udziałów Naszej-Klasy kupuje estoński fundusz Fortecom - wartość transakcji, podanej do publicznej wiadomości dopiero 5 miesięcy później, szacowana jest nawet na ok. 200 mln zł

<b>luty</b> - uruchomienie bloga "Co się dzieje w Naszej Klasie"?; wg Megapanelu PBI/Gemius Nasza-Klasa plasuje się na szóstym miejscu ze względu na zasięg (50,78%) oraz na pierwszym miejscu ze względu na czas (194 godz. miesięcznie) i liczbę odsłon (6 093 773 520)

<b>marzec</b> - uruchomienie protokołu SSL; wprowadzenie wirtualnych prezentów; głośna sprawa oficerów kontrwywiadu wojskowego, którzy wysyłali z Afganistanu swoje zdjęcia do portalu Nasza-Klasa; eksperci pytani przez Money.pl szacują, że Nasza-Klasa może mieć kilka milionów złotych przychodów rocznie (w tym 4 mln z reklam); portal zdobywa 4. miejsce w zestawieniu witryn o największym zasięgu (51,39%), liczba użytkowników - 7 461 271 (Megapanel PBI/Gemius)

<b>kwiecień</b> - uruchomienie przez GTS Energis usługi, telefonicznej Nasza-klasa-fon; atak phishingowy na użytkowników serwisu; portal plasuje się na pierwszym miejscu pod względem miesięcznej liczby odsłon (8 322 908 390) i czwartej pod względem zasięgu (51,11%)

<b>maj</b> - nawiązanie współpracy z HP; Nasza-Klasa liderem wśród witryn na których internauci spędzają najwięcej czasu (66 275 734 godzin)

<b>czerwiec</b> - Nasza-Klasa zostaje przyjęta w poczet członków IAB; pierwszy spadek popularności portalu?; ujawnienie styczniowej transakcji sprzedaży portalu w ręce estońskiego funduszu Fortecom; liczba użytkowników wg Megapanelu PBI/Gemius wynosi w czerwcu 7 639 361; portal prowadzi zarówno jeśli chodzi o czas (70 475 557 godzin miesięcznie) jak i liczbę odsłon (8 205 699 989); TechCrunch na podstawie odpowiednio zagregowanych i zanalizowanych danych dotyczących sprzedaży popularnych serwisów społecznościowych na świecie wycenia Naszą-Klasę na: 90 mln USD (wg najtańszego przelicznika Bebo) oraz na blisko 500 milionów USD wg wartości LinkIna, aż do 553 milionów USD powołując się na cennik opracowany odnośnie serwisu Facebook

<b>lipiec</b> - podział kont na rzeczywiste i fikcyjne; możliwość wysyłania zdjęć do portalu z telefonu komórkowego; Nasza-Klasa zajmuje 8 miejsce wśród najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Wielkiej Brytanii

<b>wrzesień</b> - rekord - użytkownicy portalu obejrzeli ponad 10,5 miliarda stron w ciągu miesiąca; ujawnienie ataku spamerów; otwarcie własnego biura sprzedaży