Przedświąteczny wzrost ruchu na europejskich stronach e-commerce

ComScore stale monitoruje ruch na europejskich stronach e-commerce. Rok rocznie obserwuje wzrost zainteresowania sklepami i aukcjami online. Podobno w tym roku zapowiada się nowy rekord.

ComScore porównuje poziom zwykłego ruchu na stronach e-commerce do ruchu, który zaczyna się z początkiem listopada i jest kwalifikowany jako zakupy przedświąteczne.

We Francji liczba wizyt wzrosła o 79%, w Wielkiej Brytanii o 65%, zaś w Niemczech o 63%.

Analityk rynku i dyrektor zarządzający comScore Europe, Bob Ivins, skomentował wyniki - Ostatnie wzrosty świadczą o tym, że konsumenci uzbrojeni w szerokopasmowy dostep do internetu oraz pozytywne doświadczenia czują się coraz bardziej komfortowo robiąc zakupy online. Udział zakupów w internecie jest coraz większy, więc dla większości internetowych sprzedawców wzrost ruchu sprawia, że będą mieli raczej wspaniałe niż tylko dobre święta.

Zobacz również:

We wszystkich krajach objętych badaniem na czele najpopularniejszych stron znalazły się witryny Amazon oraz Apple Computer, choć w każdym z nich na pierwszym miejscu odnajdziemy lokalnego lidera: we Francji Groupe PPR z 22% udziałem w liczbie wizyt oraz Cdiscount.com z 15% udziałem, w Wielkiej Brytanii witryny GUS z 11% udziałem, w Niemczech Web.de Shopping z 16% udziałem.

Więcej w komunikacie comScore (ang.)