Programy TVP w całości na YouTube

Telewizja Polska podpisała umowę o współpracy komercyjnej z YouTube - największym serwisem wideo na świecie. Kabarety, programy kulinarne, rozrywka czy sport będą odtąd dostępne za darmo w sieci. TVP zyska zaś na reklamach, które trzeba będzie obejrzeć, by zdobyć dostęp do filmu.

Już od czterech lat, na YouTube dostępny jest kanał Telewizji Polskiej. Dotąd jednak, większość zamieszczanych klipów to materiały promocyjne - przedstawienie ramówki, informacje o nowych produkcjach i krótkie filmiki np. z programów sportowych.

Dzięki nowej umowie, TVP rozbuduje istniejący kanał, a na YouTube znajdziemy pełne odcinki programów tuż po emisji na antenie i materiały archiwalne. Telewizja Polska zapowiada m.in. kanały tematyczne, a wśród nich sport, rozrywkę, kabarety i styl życia - blok zawierający programy kulinarne i podróżnicze.

Obecnie trwają prace nad wdrożeniem uzgodnionego z serwisem planu działania. TVP jest pionerem współpracy z YouTube w Polsce. Jak dotąd, polskie telewizje skupiały się na własnych projektach - Polsat stworzył platformę multimedialną IPLA, a TVN udostępnia swoje materiały za pośrednictwem współpracującego z telewizją portalu Onet.

Telewizja Polska zarobi głównie na reklamach, które będą wyświetlać się w formatach InVideo, display i pre-roll. Łatwiejsza będzie też kontrola materiałów z pomocą technologii YouTube Content ID, która pomoże w identyfikacji materiałów należących do wydawcy i zamieszczonych bez jego zgody.

Co ciekawe, Telewizja Polska nie musi blokować bezprawnie dodanego filmu - może np. komercyjnie wykorzystać materiał wideo, zarabiając na otaczających go reklamach.