Program Google pozwala zarabiać polskim witrynom

Wydawcy online mogą skorzystać z nowego programu reklamowego oferowanego przez Google. Jest on dostępny w dwóch opcjach. W ramach pierwszej - AdSense dla zawartości - Google zapewnia klientom serwowanie odpowiednio sprofilowanych reklam w serwisach tematycznych. W drugiej opcji - AdSense dla wyszukiwania - Google oferuje klientom możliwość zintegrowania swojego mechanizmu wyszukiwania na ich witrynach i zarabianie na reklamach pojawiających się przy wynikach wyszukiwania.

Użytkownicy strony mogą wyszukiwać informacje bezpośrednio na odwiedzanej witrynie korzystając z mechanizmów Google. Reklamy pojawiają się wówczas na stronach rezultatów wyszukiwania. Witryna zarabia na każdym ich kliknięciu. Usługi Google AdSense oparte są na mechanizmach słów kluczowych, poprzez które można profilować reklamy, dostosowując ich wybór do publikowanych treści.

Google kusi wydawców zapewnieniem, że dzięki dodaniu pola wyszukiwania zwiększy się liczba powracajacych użytkowników na ich witrynach. Aby przystąpić do programu AdSense trzeba się zarejestrować na witrynie Google i przesłać odpowiednie zgłoszenie. Po jego pozytywnym rozpatrzeniu wydawca serwisu otrzyma kod który należy zintegrować z kodem jego witryny www w celu serwowania reklam. Serwisy które generują miesięcznie ok. 10 mln odsłon lub 5 mln zapytań do swojej wyszukiwarki, będą mogły korzystać z asysty technicznej specjalistów Google. Firma zapewnia ponadto mechanizmy łatwego zarządzania kontem i śledzenia przychodów z reklam.