Preferencje muzyczne internautów

Badanie przeprowadzone na zlecenie serwisu Infomuzyka.pl miało sprawdzić, czy korzystanie z Internetu wpływa na preferencje muzyczne jego użytkowników.

Najczęstszym sposobem dotarcia do utworów muzycznych i wykonawców jest wciąż radio (tylko 2 proc. respondentów nigdy nie wykorzystuje tego medium w tym celu). Internet jest drugim źródłem informacji o utworach i wykonawcach - zaledwie 7 proc. ankietowanych nigdy nie przeszukiwało stron www w poszukiwaniu ulubionego wykonawcy.

Badanie pokazuje również, że obecnie częściej słuchamy muzyki odtwarzanej na komputerze (40,7%) niż w radiu (38,7%). Ponad 50% respondentów twierdzi, że zna się na muzyce, przy czym tylko 17,8% jest zainteresowanych dalszym poszerzaniem wiedzy (wśród nastolatków to 30,5% wskazań). Zapytani o uczestnictwo w wydarzeniach muzycznych respondenci najczęściej podawali imprezy taneczne, wydarzenia klubowe oraz koncerty plenerowe. Jednocześnie aż 30,4% ankietowanych wskazało, że nigdy nie chodzi do teatrów muzycznych i filharmonii.

- "Z badania wynika, że większości z nas wystarczają utwory, które znamy z radia czy telewizji, z którymi jesteśmy osłuchani. Internet jednak sprzyja samodzielnym poszukiwaniom jeszcze nie odkrytych muzycznych talentów i trendów" - mówi Angelika Przeździęk, odpowiedzialna za rozwój serwisu Infomuzyka.pl.

Badanie na zlecenie Infomuzyka.pl przeprowadziła firma ARC Rynek i Opinia wśród użytkowników serwisu e-panel.pl w dniach 29 maja - 1 czerwca. Badaniem objęto 1068 osób. Pełny raport dostępny jest tutaj.