Prawie 1 mld USD na reklamę online w Niemczech

Wydatki na reklamę online wyniosą w tym roku w Niemczech 993 mln USD, szacuje eMarketer. To trzeci największy rynek reklamowy online w Europie. U naszych zachodnich sąsiadów będzie w tym roku 42 mln internautów, czyli ok. 51% populacji.

Spośród 40 mln internautów dzisiaj, aż 2/3 przyznaje się do zakupów online. Każdy z nich wydał w 2006 r. średnio 945 USD w sieci. Wartość sprzedaży na Niemieckim rynku e-commerce wyniosła w ubiegłym roku zdaniem eMarketera 23,9 mld USD.

Dla porównania w Polsce wartość sprzedaży wyniosła zdaniem IAB ok. 5 mld złotych (ok. 1,8 mld USD). Według najnowszych danych SMG/KRC NetTrack w naszym kraju jest 12,7 mln internautów, czyli ok. 33% populacji.

W 2006 r. na reklamę w sieci wydano w Niemczech 662 mld USD (od marca 2006 r. wliczana jest także reklama w wyszukiwarkach), internet wyprzedził kino (209 mln USD), jednak był w tyle za reklamą radiową (1 mld USD) i outdoorową (1,2 mld USD), nie mówiąc o telewizyjnej (6,7 mld USD) i prasowej (10,9 mld USD). W tym roku wydatki na sieć mają osiągnąć 993 mln USD i medium to zbliży się bardzo do poziomu wydatków przeznaczonych na radio, jednak go nie wyprzedzi.

Według danych IAB Polska wydatki na reklamę internetową wyniosły w naszym kraju w ubiegłym roku (bez barterów i reklamy w wyszukiwarkach) 215 mln zł (ok. 76 mln USD). W tym roku mają one wynieść według szacunków IAB 305 mln zł. Jednak najnowsze wyniki monitoringu wydatków reklamowych w sieci, które przygotowuje firma Expert Monitor, pozwalają przypuszczać, żę będzie to kwota wyższa.

Źródło: eMarketer