Prawie 70% Amerykanów ogląda wideo online

Firma badawcza JupiterResearch wraz z Akamai Technologies przygotowały raport dotyczący wideo w sieci. Większość osób preferuje oglądać klipy na stronach portali i dostawców interntu (ISP). Użytkownicy wideo online najbardziej nie lubią przerywania transmisji oraz zbyt długiego czasu ładowania się filmu.

69% z 2319 osób ankietowanych przez Jupiter oglądało wideo online przynajmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy. 46% internautów ogląda wideo online co najmniej raz na miesiąc.

84% użytkowników ogląda wideo online z domu, a 11% z biur.

Największa grupa internautów oglądających wideo online to osoby w wieku 25 - 34 lata (27%), kolejną dużą grupą są osoby w wieku 35 - 44 lata (23%). Najmniejsza jest grupa osób w wieku 55+ (15%).

Amerykanie oglądający wideo w sieci to doświadczeni internauci, 78% z nich korzysta z sieci dłużej niż 5 lat.

Dwa najważniejsze powody frustracji związanych z oglądaniem wideo online to przerywanie transmisji obrazu (44% odpowiedzi) oraz zbyt długi czas wczytywania (35% odpowiedzi). Dopiero na trzecim miejscu znalazła się jakoś obrazu (32%). Aż 15% odpowiedzi brzmiało "zawsze byłem zadowolony z wideo online". Zbyt długie reklamy w wideo, były na szóstym z kolei powodem niezadowolenia z 18% odpowiedzi.

Cztery najważniejsze powody dla których internauci nie oglądają wideo w sieci to: preferncja oglądania klayscznej TV (aż 42%), brak czasu (29%) oraz zbyt niska prędkość połączenia (27%) i zbyt długi czas buforowania (23%). Jupiter zwraca uwagę, że dwa ostatnie problemy można naprawić dzięki odpowiednim technologiom kodowania oraz poprawie sieci dystrubucji contentu (CDN - content delivery network).

Jak wynika z badań Forrestera najwięcej internautów po wideo do sieci wybiera się na stronę portalu lub dostawcy internetu - aż 41%. Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe takie jak YouTube - 39% odpowiedzi. Jednak przyjrzenie się temu kto odwiedza takie serwisy przynosi interesujące rezultaty - 49% osób wieku 18-44 i zaledwie 19% w wieku 45+.

Internauci najchętniej chcieliby oglądać newsy (35%) oraz krótkie klipy i fragmenty programów TV (33%) i teledyski (32%). Jednak już 28% deklaruje, że chce w sieci oglądać całe odcinki seriali i programów TV, a 27% jest zainteresowanych filmami pełnometrażowymi.

Raport z badania można pobrać bezpłatnie ze strony Akamai.