Pracownicy nie będą wysyłać maili

Firma finansowa Merrill Lynch zamierza uniemożliwić swoim pracownikom korzystanie z "zewnętrznych" kont pocztowych. Powodem takiej decyzji jest konieczność zabezpieczenia firmowej sieci przed wirusami.

Nowe reguły obejmować będą nie tylko konta poczty elektronicznej na popularnych portalach (AOL, Yahoo czy MSN). Pracownicy Merrill Lynch nie będą mogli także korzystać z czatów, for dyskusyjnych oraz komunikatorów internetowych.

Zasady te będą dotyczyć 48 tys. pracowników Merrill Lynch na całym świecie. Jeden z przedstawicieli firmy zajmujący się bezpieczeństwem zaznaczył, że nie może sobie pozwolić na to, by sieć firmowa mogła pozostać bez odpowiedniego monitorowania i ochrony.

Merrill Lynch nie jest jednak pierwszą firmą wprowadzającą takie drastyczne ograniczenia. Banki inwestycyjne i firmy brokerskie już wcześniej zajęły się kontrolowaniem użycia internetowych komunikatorów przez swoich pracowników. Przedsiębiorstwa z branży finansowej zażądały nawet, aby opracowano komercyjne i odpowiednio zabezpieczone komunikatory, których mogliby używać pracownicy do komunikacji wewnątrz biura. W kwietniu zeszłego roku grupa banków inwestycyjnych, w skład której wchodził Merrill Lynch, Salomon Smith Barney, J.P. Morgan Chase, Credit Suisse First Boston, Goldman Sachs, Lehman Brothers oraz Morgan Stanley poprosiły firmę Communicator o przygotowanie takiego rozwiązania specjalnie dla ich potrzeb.