Pracownicy Microsoftu wolą Google'a?

Dziewiętnastoletni student z University of Washington opublikował statystyki odwiedzin swojej witryny internetowej, z których wynika, że 80% odwiedzających ją pracowników Microsoftu dotarło do niej dzięki wyszukiwarce... Google.

Andrew Hitchcock zastanawia się wobec tego, czy aby na pewno firmy same używają produktów, które dostarczają innym. Dane udostępnione przez 19-latka wskazują, że jednak tak. Wszyscy spośród pracowników Google'a, którzy odwiedzili jego stronę, znaleźli ją w swojej firmowej wyszukiwarce. Inny rywal Google'a, Yahoo!, może poszczycić się 64 procentami lojalnych pracowników.

Dane Hitchcocka częściowo pokrywają się z informacjami specjalistów. Według firmy analitycznej VisitorVille Intelligence 66,3% pracowników Microsoftu wyszukuje informacje w Google'u, 10,2% korzysta z Yahoo!, a 19,6% używa serwisu MSN.

Z tych samych danych wiadomo, że zatrudnieni przez Yahoo! korzystają z własnej wyszukiwarki w 68,9% wypadków, a niemal co trzecie wyszukiwanie (29,8%) odbywa się za pomocą Google'a. Najbardziej lojalni wobec własnego produktu są pracownicy panów Brina i Page'a. Wszyscy korzystają z Google'a.