Praca na odległość - nieodległa perspektywa

AT&T oraz Economist Intelligence Unit (EIU) opublikowały raport, z którego wynika, że coraz więcej firm docenia uroki posiadania "telepracowników". Wszystko to, dzięki internetowi i możliwościom, jakie oferuje.

EIU przepytał 254 przedstawicieli kadry zarządzajacej z całego świata. Jedynie 34% z nich przyznało, że ani jeden pracownik ich firmy nie pracuje poza firmą. Rok wcześniej twierdziło tak 46% z nich.

Według respondentów do pracy zdalnej najbardziej odpowiednie są zawody: handlowiec - 64%, pracownik obsługi klienta - 49%, oraz zawody związane z marketingiem i badaniami naukowymi - 40%.

Aż 20% pracy poza siedzibą firmy udaje się wykonać za pośrednictwem usługi VoIP. Aż 79% respondentów zamierza korzystać z niej do końca 2006 roku.

Praca na odległość ma według respondentów szereg wad. Najistotniejszą jest trudność monitorowania efektów pracy tak zatrudnionych osób. Drugim wskazanym minusem jest brak możliwości kontaktu z nimi face-to-face.

Praca na odległość - nieodległa perspektywa

Trudności pracy na odległość wskazane przez respondentów

Według danych eMarketera 26,6 mln osób pracowało zdalnie w marcu br. Znaczy to, że aż 19,2% zatrudnionych Amerykanów jest telepracownikami.