Powraca reklama online

eMarketer szacuje, że w 2006 roku amerykańskie wydatki na reklamę internetową wyniosą 8,1 mld USD, podczas gdy budżet na promocję we wszystkich mediach osiągnie wartość 293 mld. W ten sposób wielkość wydatków na e-reklamę będzie zbliżona do tej z 2000 roku.

Według prognoz eMarketer-a, reklama on-line pochłonie 6,3 mld USD budżetów reklamowych pod koniec 2003 roku - oznaczać to będzie 4,8% wzrost wobec wydatków z ub. roku. W przeciągu najbliższych lat szacowany jest również kilkuprocentowy wzrost. W 2005 r. spodziewać się możemy wydatków rzędu ok. 6,8 mld USD.

Z badań Interactive Advertising Bureau oraz PricewaterhouseCoopers wynika, że znacznie wzrosła popularność reklam „wyszukiwania przez słowa kluczowe” – polegających na tym, że w wyszukiwarkach oprócz właściwych rezultatów poszukiwanych haseł pojawiają się związane z tym hasłem reklamy (zwykle oddzielone od zwykłych odnośników kolorem lub umieszczeniem w osobnym miejscu na stronie). Ta forma reklamy była zdecydowanym faworytem w 2002 roku, przynosząc 15% dochodów z całego rynku reklamy on-line. Był to wysoki wzrost zważywszy na fakt, że w 2001 roku dochód z tej formy promocji wyniósł jednie 4% całości przychodów.

W Stanach Zjednoczonych najczęściej wydaje się teraz na reklamę pojawiającą się równolegle z wynikami wyszukiwania. Wydatki na bannery spadły z 36% w 2001 r. do 29% w 2002 r. Linki sponsorowane również traciły na popularności (z 26% do 18%).