Poszukiwanie następcy cookie

Nie ucichły dyskusje nad wpływem kasowania ciasteczek na wiarygodność badań marketingowych. Nawet nie określono, czy jest się czym martwić, a już trwają prace nad następcą cookie.

Małe pliki tekstowe, jakie witryny poprzez odpowiedni mechanizm występujący na danej stronie internetowej zapisują na dysku użytkownika, przez wielu traktowane są jak urządzenia szpiegowskie, których należy się jak najszybciej pozbyć. Choć, jak podaje serwis Marketingvox, skala ich kasowania może wynikać nie tyle z celowego działania internautów, co nadgorliwych programów typu anti-spyware.

Kilka firm pracuje nad alternatywnym dla cookie rozwiązaniem. Jednym z kandydatów jest pewna aplikacja Flash, dzieki której możliwa jest identyfikacja użytkownika na wielu witrynach. Jednak i ona może podzielić los kasowanego ciasteczka jeśli śledzić będzie zachowanie użytkownika.

United Virtualities chwali się swoim produktem o nazwie Persistent Identification Element (PIE). Ma to być rozwiązanie podobne do tego, które zostało zaproponowane przez Tacoda, która w efekcie musi się pośpieszyć z zatwierdzeniem patentu na zaproponowaną technologię.

Według badań JupiterResearch aż 40% internautów kasuje swoje pliki cookies przynajmniej raz w miesiącu, w tym 17% raz na tydzień a 10% codziennie.