Poszukiwania aut w internecie

Jak wynika z najnowszych badań przygotowanych przez J.D. Power and Associates, dla osób zainteresowanych nabyciem samochodu pierwszym źródłem informacji jest internet. Potencjalni klienci poszukują danych w wyszukiwarkach oraz na stronach producentów.

Nabywcy samochodów rozpoczynają poszukiwania nowego wozu właśnie w internecie. Sieć jest pierwszym etapem procesu zakupów. Sprawdzają przede wszystkim informacje dostępne w wyszukiwarkach na temat danej marki oraz na stronach producentów.

Aż 58% użytkowników posiadających samochody dokonało zakupu, wcześniej przeglądając oferty dostępne w sieci. 40% z nich najpierw przejrzało witryny producentów samochodów. Dla porównania w ubiegłym roku odsetek takich osób wyniósł 36%.

Aż 59% nabywców samochodów, który wzięli udział w badaniu, stwierdziło, że najbardziej pomocne okazały się w ich poszukiwaniach prywatne strony poświęcone motoryzacji.

Przedstawiciele J.D. Power and Associates wskazują, że użytkownicy szukają precyzyjnych informacji dotyczących modelów samochodów na stronach producentów aut. Natomiast witryny hobbystyczne traktują jako najlepsze źródło szczegółowych informacji o zachowaniu się poszczególnych aut.

Badanie zostało przeprowadzone na ponad 26 tys. klientów, który sprzedali bądź kupili samochody w okresie od stycznia do lutego 2004 roku.