Portal NK.pl wciąż mocny

ComScore opublikował raport "2010 Europe Digital Year in Review", dotyczący rynku internetowego w Europie. Wyniki wskazują na mocną pozycję portalu nk.pl.

Polski portal jest jednym z największych podmiotów rynku internetowego w Europie. W opublikowanym rankingu nk.pl (dawna Nasza Klasa) zajął dziesiąte miejsce pod względem przykuwania uwagi użytkowników (keeping consumers attention).

Raport sporządzany jest na bazie liczby odwiedzin oraz czasu jaki użytkownik poświęca na korzystanie z niego. Analizując rynek Starego Kontynentu, comScore poświęcił także miejsce na rynki narodowe. Według danych pochodzących z grudnia 2010 - NK zajmuje trzecie miejsce w Polsce. Portal przegrał tylko z Google oraz MIH Limited (portal Allegro). Liczba użytkowników NK wyniosła 13,699 mln, a zasięg 75,9 proc.

Analiza comScore wskazuje także na to, iż Polska jest jednym z nielicznych krajów europejskich (obok Holandii i ujętej również w klasyfikacji - Rosji), w którym lokalny gracz społecznościowy wyprzedza globalne tuzy. Sukcesorka Naszej klasy wyprzedziła np. Facebooka (55,5 proc. zasięgu w Polsce) oraz Twittera.