Portal MSN.pl pod skrzydła Agory

Wg marcowej fali badania portal MSN.pl odwiedziło ponad 1 mln użytkowników. Jeśli ruch z tej witryny przeniesiony będzie na stronę msn.gazeta.pl, a ta z kolei wliczana będzie do drzewka portalu gazeta.pl - znowu czekać nas mogą zmiany w czołówce rankingu najpopularniejszych witryn Megapanelu PBI/Gemius.

Uwzględniając marcowe statystyki to łączny zasięg MSN.pl i gazeta.pl (+ przejęty niedawno sfd.pl) wynosi imponujące 53,3% (8,7 mln real users). Jest to wynik wystarczający przy prześcignąć Allegro (51,09%), ale wciąż zbyt mały by dosięgnąć WP (55,46% i 9,1 mln użytkowników) oraz przesuwającą się do przodu (m. in. dzięki współpracy z Chomikuj.pl) Interię (ta - wg marcowych statystyk - ma łącznie z współpracującymi witrynami zasięg 53,6% oraz 8,8 mln użytkowników).

Maciej Wicha, dyrektor ds. multimediów i współpracy partnerskiej w segmencie Internet Agory
<b>Na czym polega współpraca pomiędzy Agorą a Microsoft? Co należy do Waszych zobowiązań? Ile osób oddelegujecie do tej współpracy?</b>

Agora jest partnerem strategicznym MSN w Polsce. Nasza współpraca obejmuje wiele obszarów, m. in. dostarczenie użytkownikom MSN.gazeta.pl najwyższej jakości treści, sprzedaż powierzchni reklamowej oraz implementację i promocję na naszych wybranych serwisach technologii, produktów i serwisów z pakietu Windows Live, wśród nich Windows Live Messanger.

Dzięki współpracy z Microsoft chcemy zaoferować użytkownikom atrakcyjną ofertę, a reklamodawcom - efektywne dotarcie do wartościowej grupy odbiorców z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i atrakcyjnych powierzchni reklamowych.

<b>Dlaczego zdecydowaliście się na współpracę z Microsoft?</b>

To naturalne, że współpraca z tak doświadczonym i globalnym partnerem jest dla nas atrakcyjna. Dzięki tej współpracy chcemy zaoferować reklamodawcom efektywne dotarcie do wartościowej grupy odbiorców z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i atrakcyjnych powierzchni reklamowych.

<b>Co należy do zobowiązań Microsoft?<b>

W ramach współpracy Microsoft zapewnia przekierowanie wszystkich użytkowników z portalu msn.pl (18 witryna w Polsce wg Megapanel/PBI marzec 2009) na stronę MSN.gazeta.pl oraz promocję naszych wspólnych produktów i serwisów, co może mieć pozytywny wpływ na efektywność reklam oferowanych klientom.

Microsoft będzie także świadczył pomoc w procesie implementacji technologii Live do naszych serwisów. Komunikatory odgrywają istotną rolę w budowaniu lojalności użytkowników - liczymy, że ich wdrożenie na naszych serwisach jeszcze bardziej podniesie atrakcyjność naszej oferty online dla użytkowników, a - tym samym - jej atrakcyjność dla reklamodawców.

<b>Jakie korzyści dla Agory płyną z tej współpracy?</b>

W naszej ocenie współpraca z Microsof pozwoli zaoferować reklamodawcom efektywne dotarcie do wartościowej grupy odbiorców z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i atrakcyjnych powierzchni reklamowych.

<b>Jak wyobrażacie sobie zintegrowanie Windows Live Messanger z Waszymi serwisami? Dlaczego użytkownicy mieliby z tego korzystać?</b>

Pakiet MSN Live cieszy się popularnością na całym świecie, dlatego sądzimy, że podobnie będzie w Polsce. Już w tej chwili z Windows Live Messengera korzysta 486 547 internautów (real users; źródło: Megapanel / marzec 2009)

<b>Czy Wasze dotychczasowe umowy z partnerami zagranicznymi Bebo, Google, AOL, DailyMotion będą kontynuowane?</b>

MSN dołączył do naszych dotychczasowych międzynarodowych partnerów, takich jak Google, AOL, Bebo. Jesteśmy zadowoleni, że globalni partnerzy wybierają Agorę i doceniają nasz kontent i kompetencje produktowe, sprzedażowe i marketingowe.

Michał Kostrzewa, Country Manager, MSN
<b>Dlaczego portal msn.pl przyciągający ponad 1 mln użytkowników rezygnuje z obecności pod taką marką na polskim rynku? </b>

MSN nie przestaje istnieć, w dalszym ciągu jest jednym z najpopularniejszych portali na świecie, a powstanie serwisu MSN.gazeta.pl jest po prostu inną formą jego obecności na rynku polskim. Nazwa nowego portalu zawiera markę MSN, z której nie zamierzamy rezygnować. Podpisana umowa pozwoli nam jednak dotrzeć do szerszego grona internautów, a także zwiekszyć zasięg naszej platformy Windows Live integrując z nowym portalem usługi WL - m.in. komunikator Windows Live Messenger.

<b>Trudno nie uniknąć analogii - eBay przegrał z Allegro, a portal Microsoftu przegrał rywalizację z krajowymi portalami. Jak Państwo komentują takie zarzuty?</b>

MSN.pl w ciągu niespełna roku od premiery znalazł się w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych stron internetowych w Polsce, zajmując 18 pozycję. Dziś korzysta z niego miesięcznie ponad milion realnych użytkowników. Biorąc pod uwagę rynek portali w Polsce gdzie funkcjonuje w tej chwili pięciu silnych graczy to wynik MSN oceniam jako bardzo dobry. Nie traktujemy tego więc jako w kategoriach przegranej, konsekwentnie realizujemy swoją startegię, oczywiście niektóre rynki wymagają od nas wyjątkowego podejścia. Na polskim rynku zdecydowaliśmy wzmocnić swoją pozycję właśnie poprzez partnerstwo z Agorą.

<b>Dlaczego do współpracy wybrano właśnie Agorę?</b>

Microsoft i Agora współpracują ze sobą od wielu miesięcy. Obecny serwis MSN już teraz jest w części informacyjnej zasilany treściami z serwisu gazeta.pl. Agora jest rzetelnym i sprawdzonym partnerem. Przede wszystkim jest dostawcą wysokiej klasy kontentu i ma doświadczenie w obszarze polskiego internetu. Na podstawie wcześniejszych doświadczeń z owocnej współpracy podjęliśmy decyzję o jej rozszerzeniu i budowaniu wspólnej oferty właśniez Agorą.