Poradnik: Pozycjonowanie stron internetowych - klucz do sukcesu

Znacznik H1

Równie istotny jest znacznik <h1>...</h1>, czyli nagłówek zdefiniowany jako 1; domyślnie nagłówek ten jest dużego rozmiaru, ale możemy (czasem nawet musimy, w trosce o wygląd strony i wygodę naszych użytkowników) to zmienić korzystając z arkuszy stylów CSS. W <h1> wpisujemy praktycznie te same informacje, co w tytule strony; warto, aby oba znaczniki się pokrywały, np. na wspomnianej już podstronie o tytule lodówki ACME X-10, znacznik h1 powinien mieć identyczną zawartość. Ważne jest też, aby na stronie występował tylko jeden znacznik H1; pozostałe nagłówki możemy oznaczać np. za pomocą <H2>, <H3>, itd, albo poprostu akapitu (<p>.../p>).

Metadefinicje

Wbrew obiegowym opiniom, również Google korzystniej oceniają strony zawierające wpisane w nagłówku strony metadefinicje. Dotyczy to przede wszystkim znacznika <meta name="description" content="">. Nie możemy jednak przesadzić - nie wolno tam umieszczać np. całego artykułu czy cennika, tylko krótkie zestawienie najważniejszych, oddzielonych przecinkami słów kluczowych. Strony serwisu o lodówkach będą więc zawierały słowa pojemne, energooszczędne, lodówki, ACME, EXAMPLE.

Treść strony i zagęszczenie słów kluczowych

Równie istotna jest sama treść pozycjonowanej w wyszukiwarce Google strony. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki w rankingu PR (PageRank) w odpowiedzi na wybrane słowa kluczowe, powinniśmy zadbać o częstotliwość występowania tych słów (gęstość) w zawartości strony. Nie powinna być ona ani za mała, bo wtedy nie zostaniemy zauważeni, ani też za duża, bo możemy zostać potraktowani jak spamerzy i "zabanowani" przez Google. Nie ma konkretnej granicy gęstości, choć przeważnie mówi się o 7-10% wyświetlanego na stronie tekstu. Niektórzy stosują zasadę kilku wystąpień słowa kluczowego na kilkaset słów - i, sądząc po efektach ich działań, jest to całkiem skuteczne.

Najlepiej, aby promowane słowa kluczowe występowały na stronie w naturalnej kolejności i ilości, np. w artykule, opisie produktów czy cenniku. Zdecydowanie zabronione jest natomiast bezmyślne zalewanie (tzw. floodowanie) strony słowami kluczowymi, np. lodówki lodówki lodówki lodówki lodówki lodówki lodówki ACME ACME ACME ACME ACME ACME ACME ACME EXAMPLE EXAMPLE EXAMPLE EXAMPLE EXAMPLE EXAMPLE energooszczędne energooszczędne energooszczędne energooszczędne energooszczędne; w razie wykrycia takich praktyk przez Google, możemy się praktycznie pożegnać z jakąkolwiek pozycją w rankingu tej wyszukiwarki.

Oznaczanie linków

Bardzo istotne jest także oznaczanie linków na naszych stronach. Po pierwsze, warto zadbać o tekst znajdujący się między znacznikiem <a href="...">a </a>. Po drugie, w samym <a href="...." warto wypełnić atrybut title, np. <a href="lodowkiacme.com/nowosci" title="lodówki acme - nowości">lodówki acme - nowości</a>. Opisy powinny w obu miejscach każdego odnośnika być jednakowe, a także proste i przejrzyste.