Poradnik: Pozycjonowanie stron internetowych - klucz do sukcesu

Biorąc więc pod uwagę, że tak naprawdę pozycjonowany jest związek słów kluczowych z naszą stroną, weźmy prosty przykład: nasza firma sprzedaje lodówki firm ACME i EXAMPLE, których zaletą jest duża pojemność i małe zużycie energii. Logicznym wydaje się więc pozycjonowanie takich fraz, jak lodówki, lodówki ACME, lodówki EXAMPLE, czy pojemne energooszczędne lodówki. Pamiętajmy, że im prostsza fraza, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś ją wpisze; jeżeli więc wypromujemy skomplikowaną frazę, ominie nas ruch użytkowników szukających bardziej ogólnych informacji. Nie przeszkadza to jednak we wpisywaniu modeli produktu jako słów kluczowych, gdyż wyszukiwanie według nich jest bardzo popularne i - wbrew pozorom - proste; w końcu użytkownik chce kupić konkretny model lodówki, np. ten, który zobaczył w reklamie hipermarketu, czy ten posiadany przez sąsiada. Ważne jest natomiast, żeby wysokie miejsce nie zależało od tego, czy ktoś wpisze lodówki ACME X-764 czy lodówki X-764 ACME albo poprostu lodówki X-674; dlatego każde z interesujących nas słów należy pozyconować osobno.

Jak już wspomnieliśmy, wybrane przez nas słowa kluczowe muszą się znajdować w treści pozycjonowanych przez nas stron. Co więcej, powinny być one widoczne dla użytkowników; z góry odradzamy używanie technik ukrywających słowa kluczowe np. poprzez zrównanie koloru tekstu i tła (np. pisanie białą czcionką na białym tle), gdyż Google nie akceptują takiego postępowania uznając je za spam (nieuczciwe, oszukańcze praktyki mające na celu nabijanie odwiedzin bez zawartości merytorycznej). Grozi to nawet wyrzuceniem naszej witryny z rankingu, co jest potocznie określane jako zabanowanie (od ang. to ban - zabronić, zakazać).

Gdzie więc powinny się ukazywać słowa kluczowe? Jest kilka elementów strony, na które warto zwrócić szczególną uwagę; opiszemy je tu pokrótce.

Tytuł strony

Bardzo istotnym elementem pozycjonowanej strony, w którym warto umieścić promowane słowa kluczowe, jest jej tytuł, opisany w tagu <title>...</title> nagłówka strony WWW. Posługując się przytoczonym wcześniej przykładem, umieścimy w nim co najmniej słowo lodówki; powinno się ono ukazywać na jak największej ilości podstron naszego serwisu o sprzęcie chłodniczym. Oczywiście, warto doprecyzować ten tytuł na podstronach traktująch np. o konkretnych modelach tych lodówek czy sprawach związanych z ich konserwacją, dodając m.in. oznaczenie modelu (np. lodówki ACME X-10), czy opisywanej przez nas czynności (np. lodówki ACME konserwacja, lodówki ACME czyszczenie, itd).