Popularna marka czy niska cena – co wybierają Polacy?

Polscy e-konsumenci są coraz bardziej świadomi tego, co do zaoferowania mają im sprzedawcy internetowi. Zamawiając produkty w sieci, kierują się nie tylko rozpoznawalnością marki, lecz przede wszystkim ofertą promocyjną przygotowaną przez dany sklep. Jest to jeden z kluczowych wniosków jaki płynie z badania przeprowadzonego przez CupoNation Polska, przy współpracy z InPost oraz InternetSTANDARD. Sklep, który zdaniem respondentów przygotował najlepszą ofertę zakupową, otrzymał miano Promotora Roku 2014.

Popularna marka czy niska cena – co wybierają Polacy?

Plebiscyt na Promotora Roku 2014 jest nowatorskim badaniem opracowanym przez CupoNation Polska, portal specjalizujący się w publikowaniu kuponów rabatowych oraz promocji, dostępnych do zrealizowania w sklepach internetowych. Spośród ofert, które w 2014 pojawiły się na stronie, CupoNation wytypowano dwadzieścia najatrakcyjniejszych, które podzielone zostały na cztery kategorie: moda, uroda, elektronika oraz pozostałe. Każdy użytkownik, mógł oddać jeden głos i tym samym przyczynić się do wyboru najlepszej oferty zakupowej 2014 roku. Łącznie w badaniu oddano 5531 głosów, oraz pozostawiono 209 komentarzy.

Mianem Promotora Roku 2014 został uhonorowany sklep Komputronik, który zdobył 17% wszystkich głosów. Zwycięska oferta oferowała zniżkę w wysokości 100zł na nowoczesny tablet firmy Acer oraz pakiet Office 365 w prezencie. Kod rabatowy przygotowany przez Komputronik umożliwiał zakup najpopularniejszego ostatnio gadżetu jakim jest tablet, ze zniżką około 13% w porównaniu do ceny rynkowej. Tego typu oferty są prawdziwą okazją dla kupujących i zawsze cieszą się dużą popularnością - mówi Małgorzata Zimoch, ekspert od zakupów w CupoNation. Poza samą ofertą użytkownicy docenili w komentarzach wysoki poziom obsługi klienta oraz niskie ceny. Jakość usług oferowanych przez Komputronik została również nagrodzona w rankingu Money.pl na najlepszy sklep internetowy 2014, gdzie Komputronik zajął pierwsze miejsce wśród sprzedawców elektroniki i AGD. W plebiscycie na Promotora Roku 2014 kategoria elektronika cieszyła się największą popularnością wśród respondentów (35% wszystkich głosów). Wynika to z faktu, iż to właśnie na ten rodzaj produktów polscy e-konsumenci wydają najwięcej pieniędzy.

W kategorii moda, bezkonkurencyjnym liderem okazała się marka Deichmann. Kod rabatowy oferujący 10% zniżki, darmową dostawę oraz zwrot najbardziej spodobał się 15% respondentów. Co ciekawe popularny sklep Zalando standardowo oferuje darmową dostawę oraz zwrot, tak więc o zwycięstwie marki Deichmann zadecydowała nie tylko oferta dopasowana do potrzeb klientów, ale również ceny jednostkowe asortymentu, które są zdecydowanie niższe niż w przypadku takich sklepów jak Zalando - mówi Katarzyna Kazior, Dyrektor Zarządzający CupoNation w Polsce. Na ofertę sklepu Zalando - 10% dodatkowego rabatu na przecenione produkty wyróżniło około 5% respondentów.

Niespodziewany sukces odniósł sklep Empik. Marka dotychczas utożsamiana głównie ze sprzedażą książek, filmów czy płyt z muzyką triumfowała w kategorii uroda. Ofertę promocyjną na zakup perfum z 60% zniżką wyróżniło 8% ankietowanych. Dodatkowo, Empik pokonał czołowych dystrybutorów produktów do pielęgnacji i makijażu jak Douglas czy Sephora, na których oferty zagłosowało kolejno 4% i 3% respondentów. Wygrana Empiku w segmencie uroda jest ogromnym osiągnięciem dla sprzedawcy, gdyż szybko i skutecznie udało mu się zredefiniować markę oraz poszerzyć asortyment w oczach klientów.

Internetowy sprzedawca OleOle został zwycięzcą w kategorii pozostałe, pokonując między innymi Merlin.pl – lidera w internetowej sprzedaży książek i multimediów według Money.pl oraz raportu Gemius. Internauci docenili OleOle ze względu na dużą ilość ofert promocyjnych oraz bogaty asortyment w naprawdę niskich cenach, przyznając sprzedawcy 412 głosów, co stanowi 7% wszystkich oddanych głosów.

Jak pokazują wyniki plebiscytu na Pormotora Roku 2014 polscy e-konsumeci coraz bardziej świadomie podejmują decyzje odnośnie zakupów w Internecie. Rozpoznawalność danej marki zaczyna stanowić kwestię drugorzędną, podczas gdy największa uwaga przywiązywana jest do ceny oraz jakości obsługi w danym sklepie. Rozwój rynku e-commerce w Polsce napędzany jest przede wszystkim przez internautów, którzy coraz częściej wybierają zakupy przez Internet i z każdą sfinalizowaną transakcją stają się ekspertami w wyszukiwaniu ofert najlepiej spełniających ich oczekiwania.

Strona plebiscytu : http://www.cuponation.pl/promotor-roku