Ponad miliard dolarów na reklamy w grach do końca 2008

Z ostatniego raportu Media Contacts wynika, że globalne wydatki na reklamę w grach komputerowych osiągną do końca bieżącego roku kwotę 1,33 miliarda dolarów. W kolejnych latach będzie jeszcze lepiej - prognozy na 2011 mówią nawet o 2 miliardach dolarów wydanych na reklamy w tym segmencie.

Najnowszy raport MC Insight "Adverising & Video Games" wyraźnie wskazuje gry komputerowe jako doskonałe nośniki reklamy w najbliższych latach. Dokument wymienia szereg możliwości reklamowych, jakie oferuje ten segment rozrywki.

Wśród wymienionych sposobów widzimy klasyczne reklamy na stronach internetowych o grach oraz bardziej wyszukane umieszczanie produktów reklamowych w wirtualnym świecie danego produktu. W raporcie znajdujemy również pewne dane dotyczące skuteczności wybranych metod.

Wśród ciekawostek, jakie znajdują się w dokumencie, warto wymienić najnowsze dane statystyczne dotyczące graczy. Widzimy więc, że obecny od premiery Nintendo Wii trend tzw. "casual gamingu" nabiera mocy. Już teraz tylko nieco ponad połowę wszystkich graczy stanowią osoby w wieku 18-34 lat (55%). Pozostali fani rozrywki elektronicznej mieszczą się za to w przedziale 35+ (45%). Choć dane dotyczą rynku amerykańskiego, to dobrze ilustrują światowe trendy.

Pełen raport znajduje się na stronie Media Contacts (plik PDF). Zachęcamy do lektury.